De oplossing voor klantvoorziening: narrowcasting

 

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om breed narrowcasting toe te passen, naar hun klanten toe, maar ook voor hun medewerkers. Narrowcasting is een vorm van informatievoorziening in uw bedrijf, door middel van grote schermen. Op deze schermen komt dan actuele informatie te staan, die relevant is voor de klant of medewerkers op dat moment, op die plek. Zo kunt u goed tegemoet komen aan de wensen van uw klanten, en hun altijd voorzien van de juiste informatie. De meest eenvoudige vorm is het gebruiken van de schermen als wegwijzers, zodat uw klanten precies weten waar ze heen moeten. Daarnaast zijn ook veel meer andere interactieve toepassingen mogelijk, zoals het weergeven van actuele informatie die belangrijk is voor de klant, zoals het dagmenu. Maar ook kan de klant door middel van een touchscreen de informatie die hij krijgt aansturen, zodat u nog meer informatie op een snelle manier kunt verstrekken. 

Externe communicatie vereenvoudigen met narrowcasting 

Voor de meeste bedrijven is dit de belangrijkste reden om te kiezen voor narrowcasting: het vereenvoudigen van de communicatie naar de klanten toe. Dit kan een scherm zijn dat aangeeft dat er nog plek is in uw restaurant, met bijvoorbeeld een selectie van de menukaart. Maar ook het aankondigen van activiteiten, het weergeven van uw actuele aanbod of eigenlijk alles wat de klant bij uw bedrijf kan doen. Deze informatie kunt u dynamisch aanpassen, zodat het aanbod op de schermen altijd klopt. 

Interactie met de klant 

Naast dat de klant informatie krijgt die actueel is, is het ook mogelijk om de klant zelf informatie op te laten vragen met narrowcasting. Denk bijvoorbeeld aan het identificeren van de klant, waarna hij actuele informatie krijgt die bij hem past. Zo kunt u tegemoet komen aan de wensen van de klant en uw bedrijfsvoering vereenvoudigen: hier komt immers geen receptioniste aan te pas. 

http://www.leferinkdocumentworks.nl/oplossingen/slimme-software-oplossingen/narrowcasting/